Little Paris
Hello! Wallo!

Assalamualaikum! Hi I'm Lynda. Welcome to My New Blog. Sweet 16. Piece yoww !


Diary About Memories Stuff


I Love Them

Allah s.w.t.
Family and Friend.
Him.
Haters.

Thanks!

Big Clap

Template: Lynda
Basecodes: Paris
Others:   


PRO INFINITY SCAM COMPANY !!

WAJIB BACA bagi graduate yang baru nak cari kerja tu . Harini nak cite smethng yg lain pulak . Kakak aku a.k.a KakDe baru nak melangkah ke alam pekerjaan . Bulan 11 dia bakal konvo . Ijazah dlm jurusan business study . Sementra konvo ni ade la nak kerja untk cari duit poket sikit . Minggu lepas aku ponteng sekolah 3 hari . Haha . Hari Isnin tu aku teman dia pergi interview syarikat Pro Infinity ni dekat KL Sentral . Bangunan Plaza Central Tingkat 7 2A . Dia punya la b'debar2 nak interview ni . Yela . Pengalaman pertama kan . Lepas keluar tu dia lega la sikit . Dia kata ramai Melayu . So, okay la kan . Yg interview dia tu je la cina .  Sebelum pergi tu dia ade jugak search syarikat ni tapi tak jumpa . KakLong pun tolong jugak dia search . Time interview tu dia tanye jugak kenapa tak jumpa company ni bile search . Cina tu kate ini company international . Kakak aku ni pun caye je la .



  Esok nya dia dia dapat call da Dia punya la happy tak terkata . Yela . Dapat kerja . Cuma mak jela berat hati nak kasik dia pegi . Abah okay je . Company tu suruh dia training tanpa gaji selama 6 hari . So , Rabu tu dia pergi la kerja dengan semangat baru . Dia rapat dengan sorang akak ni dalam lingkungan awal 30-an atau dikenali as Miss Farah . Dia antra manager dekat situ .First day dia training ,Miss Farah tu ajar pasal forex . Tkde kene mengena dengan admin pun . Dia kata jawatan kakak as a business executive tapi ni belaja pasal lain pulak . Hri kedua sampai hari kelima still belaja pasal forex . dorang kate kite akan handle call tapi takada pun n then 1 lagi dia kate clien yg buat forex dekat company ni mmng sedia ada (existing clien) . Dia kata clien akan call utk tnya pape psl forex ni la . Tapi akak aku tengok Miss Farah tu utk call budak2 first graduate utk dtg interview . Yang sedihnya kebanyakan dorang duduk dekat Pahang, Johor, Kelantan . Bayangkan brape jauh dorang nak dtg semata utk interview dekat company yg paling SHIT ni . Kalau uolls nk tau nama company ni dulu BINARY SDN. BHD , BINARY INDULGENCE and now PRO INFINITY . 

     Kakak aku cite soalan yg Miss Farah tanya everyday is 'bile your fmily nak invest dalam forex ni?' . Nak tau tak berapa amount dia . RM200K . So , korang bole fikir la mane nak dapat duit banyak macamtu . Mulut Miss Farah tu memang manis . Banyak sangat makan gula tu . Lagi 1 kakak aku rasa pelik dengan suasana kerja dia . Dorang tak dibenarkan b'cakap each other . Bila akak aku cakap dengan staff lama dekat situ mesti Miss Farah tu pandang . Kakak aku rasa budak tu pun da t'jerat that's why dia t'pakse tipu kakak aku . Time nak pergi toilet pun Miss Farah tu follow sbb dia taknak kite sembang  dengan sesiapa pun. Time balik pun lain2 . Takde pun dapat balik time yang same dengan dorang 
. Okay . Nak dijadikan cerita kakak aku ni promote forex ni dekat KakLong which is Inspektor dekat Bukit Aman . Esoknya , KakLong check dekat internet pasal company ni n dia jumpa beberapa blog 

http://czuekazulaikha.blogspot.com/2013/01/fresh-graduate-awas-dengan-jawatan.html


korang bukak la n bace sendiri pengalaman dorang . Yang aku tak bole terima nya . Kenapa mesti orang Melayu kene kan orang Melayu . Sanggup jadi balaci cina . Baik tanggal je tudung yang pakai tu n ade jugak manager kat situ tengah pregnant n still menipu orang jugak . How pity ur coming baby . Bagi makan duit haram . Lepas daripada KakLong tau dia suruh KakDe berhenti keje situ n aku kesian jugak la dekat dia . Bgaikan satu titik hitam bagi orang yang nak start kerja macam dia . Jauhkan la aku dari benda2 macam ni . So , sape yg bace blog aku ni PLEASE BEWARE . Jngan mudah t'pedaya dengan gaji yg tinggi n please fobia sikit klau ade orang suruh datang KL Central n tak nak bgtau nama company . Kepada balaci2 cina tu semoga ALLAH S.W.T bukak pintu hati korang pd bulan Ramadan ni . Sesungguhnya doa orang yang teraniaya ni dimakbulkan lagi2 bulan yg baik ni . Udah2 la buat kerja t'kutuk ni . Kau kene kan saudara seislam kau sendiri . Akak aku t'kilan sebab taktau macam mane nak tolong staf yg tengah training keluar dari situ . 

Sekian .